Conducãtor
|
Þara
|
Valoare totalã a proiectului (EUR)
|
Proporþia realizatã de cãtre candidat
|
Numãrul personalului oferit
|
Numele beneficiarului
|
Originea finanþãrii
|
Data (început - sfârºit)
|
Douasprezece tari din Europa Centrala si de Est au hotarat la cererea adresata de EUROSTAT sa indeplineasca programul privitor la "Armonizarea Statisticilor din domeniul Energetic". Ele au trebuit sa se obisnuiasca cu structurile, procedeurile si cererile Uniunii Europene.
Principalul obiectiv al proiectului a fost sa inceapa reforma sistemului de culegere a datelor pentru a obtine o mai buna eficientizare a costurilor si adaptabilitatii la standardele nationale si internationale. Proiectul a urmarit cateva puncte slabe in statisticile domeniului energetic din intreprinderi.
Acest proiect s-a bazat pe ancheta privind companiile implicate in lantul companiilor furnizoare de energie (productie, transport/distributie, consum) si este impartit in doua parti care se refera la:
> Partea I: Statistici si sistemul de raportare pentru intreprinderi care fabrica si distribuie energie celor care folosesc sisteme informatice
> Partea II : Preturile produselor energetice ale furnizorilor si ale distribuitorilor.
Proiectul s-a focalizat pe raportul cost-profit pentru sistemul de culegere a datelor si pe legaturile intreprinderilor care au raspuns la intrebarile si chestiunile formulate in anchete.
La sfarsitul proiectului rezultatele asteptate au fost:
1. Documentatia anchetei:
> Prezentarea metodologiei anchetei (obiective, reprezentand zona, perioada de referinta, perioada de inregistrare, metoda culegerii, clasificarile, cataloagele)
> Chestionarele anchetei
> Manulalul anchetei
> Alte materiale folosite pentru a conduce si realiza ancheta in teren
> Tabele de prezentare cu rezultatele anchetei
> Rezultatele analizei si prezentarea lor in Raportul Final
2. Soluti IT pentru ancheta:
> Introducerea datelor si controlul logic la nivel judetean
> Programe de control logic la nivel central
> Programe pentru procesarea datelor si a tabelurilor finale
3. Fisiere de date si baza de date a anchetei
|
> Crearea instrumentelor anchetei
> Testarea chestionarelor in teren
> Testarea rezutatelor analizelor si terminarea instrumentelor anchetei si a logisticii anchetei
> Stabilirea conditiilor de control logic si validarea datelor chestionarelor si procesarea cererilor
> Elaborarea aplicatiilor IT si a manualului de folosire pentru aceasta aplicatie
> Crearea planului de ancheta facuta la intamplare, extragerea algoritmului si intocmirea esantionului prin folosirea bazei de esantionare REGIS, drept esantion reprezentativ la nivel national si regional, dupa activitatile CAEN continute in zona cuprinsa in ancheta si dupa marimea clasei din intreprindere
> Datele culese dintr-un esantion de 3000 de intreprinderi, selectate la intamplare din REGIS, ca reprezentative la nivel national si regional
> Introducerea datelor, executarea procedurilor locale de control pentru fisierele de date judetene, realizarea corectiilor si obtinerea formularelor finale pentru fisierele de date
> Ajustarea si analizarea datelor
> Proceduri de prelucrare a datelor si obtinerea tabelelor
> Elaborarea si verificarea tabelelor finale cat si finalizarea fisierelor de date
> Analizarea datelor si prezentarea rezultatelor in Raportul Final
> Traducerea in engleza a instrumentelor anchetei. |